Städning...!

Nu har jag äntligen städat undan allt i mitt rum. Det känns så skönt på något sätt. Allt är undan plockat och det känns som en lättnad. När allt är stökigt så känner man sig bara helt orklös, men när man städar så blir allt lättare. Har ni tänkt på det? Så är det inte värt besväret?
 
Här kommer lite städ-tips som jag brukar använda. 
 
* Städa till musik.
 
* Bestäm att du ska städa upp ett visst antal saker t.ex. tio saker. Sen städar du tio saker och får en liten belöning. Sen städar du tio saker igen och får en liten belöning. Fortsätt tills alla saker är borta.
 
* Lägg undan allt som kan störa dig. Som mobil,dator,ipad m.m Mobilen kan ringa och om datorn är där kan du bara tänka att du ska in på bloggen.
 
* Städa det värsta först
 
* Tänk på ett roligt minne när du städar.
 
Hoppas du får nytta av tipsen.. SES! 


Kommentarer
Emma

Haha, kul ;-)

Svar: aa haha :)
Amanda

2012-12-03 @ 21:06:57
URL: http://www.emmalove.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lifebyamandis.blogg.se

Jag bloggar om mitt liv och vad jag gör på fritiden. Många bilder som jag tar själv från mitt liv. Även mycket mode och skönhet. Hoppas att du vill följa min blogg. Kram Amanda

RSS 2.0